Kwaliteit van zorg en klachtenregeling bij Only-Human
Bij Only-Human Psychotherapie staat de kwaliteit van zorg centraal. Wij vinden het belangrijk dat cliënten zich welkom, veilig en serieus genomen voelen. Zorg draait bij ons niet alleen om effectiviteit, maar ook om een persoonlijke benadering waarin respect, betrokkenheid en transparantie voorop staan.
Ontevreden of een klacht?
Hoewel wij streven naar zorgvuldige en professionele begeleiding, kan het voorkomen dat een cliënt niet tevreden is over (een onderdeel van) het behandelproces of over de werkwijze van de behandelaar. In zo’n geval moedigen wij aan om dit bespreekbaar te maken in een persoonlijk gesprek. Samen zoeken we naar een passende oplossing, waarbij jouw ervaring en beleving centraal staan.
Mocht het niet lukken om in onderling overleg tot een oplossing te komen, dan kun je gebruik maken van de officiële klachtenregeling. Only-Human is aangesloten bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP). Via deze beroepsvereniging is er een onafhankelijke klachtenfunctionaris beschikbaar die kan bemiddelen of ondersteunen bij het verder afhandelen van je klacht.
Meer informatie over deze klachtenregeling en de stappen die je kunt nemen, vind je via de website van de LVVP:
https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bij-klachten/
Kwaliteitsstatuut GGZ
Only-Human werkt volgens de eisen die gesteld worden aan professionele GGZ-zorg. In het kwaliteitsstatuut GGZ staat beschreven hoe wij de kwaliteit van zorg borgen, op welke manier samenwerking met andere zorgverleners wordt vormgegeven, en hoe het behandelproces is ingericht.
Het kwaliteitsstatuut is hier in te zien: https://only-human.nl/wp-content/uploads/2025/01/kwaliteitsstatuut-Only-Human.pdf
